Movex är ett it-system helt anpassat för flyttfirmors verksamhet och hanterar hela arbetsflödet från en kundförfrågan till färdig faktura. Systemet har funnits i över 20 år och har under tidens gång utvecklats med hjälp av våra kunder baserat på deras behov och önskemål.
Vi vågar lova att de allra flesta funktioner en flyttfirma behöver finns i Movex. Detta möjliggör för våra kunder att samla all information och arbete i ett och samma system istället för att lägga tid på att manuellt föra över information mellan flera system.
Movex har haft ett långt samarbete med SMF där medlemsföretagen har varit delaktiga i utvecklingen av Movex och flertalet av medlemmarna är kunder. Produkten är anpassad efter SMFs riktlinjer och erbjuder digital signering av kund med mera.
Många andra system på marknaden som hanterar schemaläggning, arbetsorders m.m. saknar specifika flytt-funktioner så som magasinering, från-och-till-adresser m.m. Movex är ett rent flyttsystem med alla funktioner en flyttfirma behöver.
